281. |
На возилима за превоз опасног терета граничник брзине мора обезбедити да се возило не може кретати брзином већом од: |
|
|
|
|
а)
|
80 km/h, |
|
б)
|
90 km/h, |
|
в)
|
100 km/h. |
|
|
282. |
Дигитални тахограф мора бити уграђен на аутобусима за које је прописана уградња тахографа, ако: |
|
|
|
|
а)
|
су новопроизведени и први пут регистровани у Републици Србији након 1. јула 2011. године, |
|
б)
|
су произведени након 1. јануара 2003. године, |
|
в)
|
њихова највећа конструктивна брзина прелази 45 km/h. |
|
|
283. |
Дигитални тахограф мора бити уграђен на теретним возилима за које је прописана уградња тахографа, ако: |
|
|
|
|
а)
|
су новопроизведени и први пут регистровани у Републици Србији након 1. јула 2011. године, |
|
б)
|
су произведени након 1. јануара 2003. године, |
|
в)
|
њихова највећа конструктивна брзина прелази 45 km/h. |
|
|
284. |
Точак управљача теретних возила намењених за вршење рада: |
|
|
|
|
а)
|
не сме бити на десној страни, |
|
б)
|
може бити на било којој страни ако намена возила то захтева, |
|
в)
|
може бити на десној страни само ако је моторно возило први пут регистровано у Републици Србији до 1. јула 2012. године. |
|
|
285. |
Два клинаста подметача морају постојати у моторним и прикључним возилима чија: |
|
|
|
|
а)
|
највећа дозвољена маса прелази 3,5 t, |
|
б)
|
највећа дозвољена маса прелази 5 t, |
|
в)
|
носивост прелази 3,5 t. |
|
|
286. |
Два клинаста подметача морају постојати у: |
|
|
|
|
а)
|
свим аутобусима, |
|
б)
|
аутобусима чија највећа дозвољена маса прелази 5 t, |
|
в)
|
свим аутобусима, осим аутобусима којима се обавља јавни градски превоз путника. |
|
|
287. |
У теретном возилу, када вуче прикључно возило, мора постојати: |
|
|
|
|
а)
|
један сигурносни троугао, |
|
б)
|
два сигурносна троугла, |
|
в)
|
три сигурносна троугла. |
|
|
288. |
У аутобусу, мора постојати: |
|
|
|
|
а)
|
један сигурносни троугао, |
|
б)
|
два сигурносна троугла, |
|
в)
|
један сигурносни троугао осим у аутобусу за градски и приградски саобраћај. |
|
|
289. |
У аутобусу који вуче прикључно возило: |
|
|
|
|
а)
|
мора се налазити један сигурносни троугао, |
|
б)
|
не мора се налазити сигурносни троугао, |
|
в)
|
морају се налазити два сигурносна троугла. |
|
|
290. |
Обновљени пнеуматици, који се користе на туристичким и међуградским аутобусима, морају бити декларисани да се могу користити до брзинe од: |
|
|
|
|
а)
|
90 km/h, |
|
б)
|
100 km/h, |
|
в)
|
110 km/h. |
|
|
291. |
Прозори на аутобусима који служе за излаз у случају опасности: |
|
|
|
|
а)
|
морају бити означени натписом и са унутрашње и са спољне стране, |
|
б)
|
не морају бити означени уколико је поред њих уграђен чекић за разбијање стакла, |
|
в)
|
морају бити означени натписом само са унутрашње стране. |
|
|
292. |
Аутобуси први пут регистровани у Републици Србији након 1. јануара 2013. године који имају више од 16 седишта за путнике, морају имати отвор за излаз у случају опасности на: |
|
|
|
|
а)
|
левој или десној страни, на месту прозора који је погодан за ту сврху, |
|
б)
|
крову, који мора бити означен само са унутрашње стране, |
|
в)
|
крову, који мора бити означен и са унутрашње и са спољне стране. |
|
|
293. |
Аутобуси, осим аутобуса који имају и места за стајање: |
|
|
|
|
а)
|
не морају имати уграђене сигурносне појасеве, осим аутобуса који су произведени, односно први пут регистровани након 1. марта 2012. године, |
|
б)
|
морају имати уграђене само прикључке за везивање сигурносних појасева за сва седишта, |
|
в)
|
морају имати уграђене сигурносне појасеве само за седиште возача, |
|
г)
|
морају имати уграђене сигурносне појасеве за сва седишта. |
|
|
294. |
Аутобуси који су произведени, односно први пут регистровани након 1. марта 2012. године, осим аутобуса који имају и места за стајање: |
|
|
|
|
а)
|
морају имати уграђене сигурносне појасеве само за седиште возача, |
|
б)
|
морају имати уграђене само прикључке за везивање сигурносних појасева за сва седишта, |
|
в)
|
морају имати уграђене сигурносне појасеве за сва седишта, |
|
г)
|
не морају имати уграђене сигурносне појасеве. |
|
|
295. |
Резервни точак: |
|
|
|
|
а)
|
мора постојати у аутобусима, осим у аутобусима за градски и приградски саобраћај, |
|
б)
|
не мора постојати у аутобусима, |
|
в)
|
мора постојати у свим аутобусима. |
|
|
296. |
Опрема за пружање прве помоћи: |
|
|
|
|
а)
|
мора постојати у аутобусима, осим у аутобусима за градски и приградски саобраћај, |
|
б)
|
не мора постојати у аутобусима, |
|
в)
|
мора постојати у свим аутобусима. |
|
|
297. |
У аутобусима се мора налазити опрема за пружање прве помоћи величине: |
|
|
|
|
а)
|
„А“, |
|
б)
|
„В“, |
|
в)
|
„А“ или „В“. |
|
|
298. |
Две опреме за пружање прве помоћи величине „В“ морају постојати: |
|
|
|
|
а)
|
само у аутобусима која имају више од 22 седишта, |
|
б)
|
само у аутобусима која вуку прикључно возило за путнике, |
|
в)
|
у свим аутобусима. |
|
|
299. |
Чекић за разбијање стакла мора постојати: |
|
|
|
|
а)
|
само у аутобусима која имају више од 22 седишта, |
|
б)
|
само у аутобусима који немају помоћна врата за излаз у случају опасности, |
|
в)
|
у свим аутобусима. |
|
|
300. |
Зимска опрема аутобуса који нису намењени за јавни градски превоз обухвата: |
|
(Заокружити два тачна одговора) |
|
|
а)
|
пнеуматике за зимску употребу на свим точковима, |
|
б)
|
пнеуматике за зимску употребу само на погонским точковима, |
|
в)
|
ланце односно друге уређаје за повећање тракције за најмање два погонска точка, |
|
г)
|
ланце односно друге уређаје за повећање тракције за све точкове, |
|
д)
|
лопату. |
|
|