61. |
Контрола исправности система против блокирања точкова при кочењу (ABS): |
|
|
|
|
а)
|
мора бити обезбеђена путем оптичког индикатора који мора бити у видном пољу возача, |
|
б)
|
мора бити обезбеђена путем звучног индикатора, |
|
в)
|
не мора бити обезбеђена, ако то није предвидео произвођач возила. |
|
|
62. |
Прикључна возила чија највећа дозвољена маса не прелази 0,75 t: |
|
|
|
|
а)
|
не морају имати само паркирно кочење, |
|
б)
|
не морају имати радно и паркирно кочење, |
|
в)
|
не морају имати само радно кочење. |
|
|
63. |
Прикључна возила за трактор чија највећа дозвољена маса не прелази 1,5 t: |
|
|
|
|
а)
|
не морају имати само паркирно кочење, |
|
б)
|
не морају имати радно и паркирно кочење, |
|
в)
|
не морају имати радно кочење, само ако њихова највећа дозвољена маса не прелази масу трактора спремног за вожњу. |
|
|
64. |
Прикључна возила за трактор чија највећа дозвољена маса прелази 1,5 t али не прелази 3 t: |
|
|
|
|
а)
|
не морају имати радно кочење, само ако њихова највећа дозвољена маса не прелази масу трактора спремног за вожњу и када се такав скуп возила креће брзином мањом од 30 km/h, |
|
б)
|
не морају имати само паркирно кочење, |
|
в)
|
не морају имати радно и паркирно кочење само када се такав скуп возила креће брзином мањом од 30 km/h. |
|
|
65. |
Прикључна возила за трактор чија највећа дозвољена маса прелази 1,5 t али не прелази 3,5 t: |
|
|
|
|
а)
|
не могу имати радно кочење са инерционом командом, |
|
б)
|
могу имати радно кочење са инерционом командом, |
|
в)
|
могу имати радно кочење са инерционом командом само када се скуп возила креће брзином мањом од 25 km/h. |
|
|
66. |
Прикључна возила за трактор чија највећа дозвољена маса прелази 3,5 t али не прелази 8 t: |
|
|
|
|
а)
|
не могу имати радно кочење са инерционом командом, |
|
б)
|
могу имати радно кочење са инерционом командом, |
|
в)
|
могу имати радно кочење са инерционом командом само када се скуп возила креће брзином мањом од 25 km/h и када радно кочење делује на точкове задње осовине. |
|
|
67. |
Прикључна возила за трактор чија највећа дозвољена маса прелази 3,5 t али не прелази 8 t: |
|
|
|
|
а)
|
не могу имати радно кочење са инерционом командом, |
|
б)
|
могу имати радно кочење са инерционом командом само када се скуп возила креће брзином мањом од 40 km/h и када радно кочење делује на све точкове, |
|
в)
|
могу имати радно кочење са инерционом командом. |
|
|
68. |
Прикључна возила чија највећа дозвољена маса прелази 0,75 t, али не прелази 3,5 t: |
|
|
|
|
а)
|
не могу имати радно кочење са инерционом командом, |
|
б)
|
могу имати радно кочење са инерционом командом, |
|
в)
|
могу имати радно кочење са инерционом командом само када се скуп возила креће брзином мањом од 30 km/h. |
|
|
69. |
У случају прекида везе између кочних система вучног и прикључног возила чија највећа дозвољена маса прелази 1,5 t и која имају радно кочење: |
|
|
|
|
а)
|
аутоматски се активира радно кочење вучног возила, |
|
б)
|
аутоматски се активира радно кочење прикључног возила, |
|
в)
|
аутоматски се активира индикатор на командној табли вучног возила. |
|
|
70. |
У случају прекида везе између вучног и прикључног возила чија највећа дозвољена маса не прелази 1,5 t, a не постоји уређај који аутоматски активира радно кочење прикључног возила: |
|
|
|
|
а)
|
аутоматски се активира радно кочење вучног возила, |
|
б)
|
спој вучног и прикључног возила обезбеђен је додатним везама (ланци, челично уже и др.), које спречавају да руда прикључног возила не падне на тло или скрене у страну до безбедног заустављања скупа возила, |
|
в)
|
аутоматски се активира индикатор на командној табли вучног возила. |
|
|
71. |
Радно кочење возила за превоз путника, теретних возила, мопеда, мотоцикала, трицикала, четвороцикала и прикључних возила, осим трактора, радних машина и прикључних возила за трактор, мора дејствовати: |
|
|
|
|
а)
|
само на точкове гоњене осовине, |
|
б)
|
најмање на точкове погонске осовине, |
|
в)
|
на све точкове. |
|
|
72. |
Радно кочење мотокултиватора мора дејствовати: |
|
|
|
|
а)
|
на све точкове, под условом да у случају отказа кочења на точковима једне осовине мора бити исправно кочење на точковима друге осовине, |
|
б)
|
само на точкове задње осовине, |
|
в)
|
на точкове предње или задње осовине, с тим да у случају отказа кочења на једном точку мора бити исправно кочење на другом. |
|
|
73. |
Радно кочење мопеда, мотоцикала, трицикала и четвороцикала, мора дејствовати: |
|
|
|
|
а)
|
само на точкове гоњене осовине, |
|
б)
|
најмање на точкове погонске осовине, |
|
в)
|
на све точкове. |
|
|
74. |
Постављање или коришћење уређаја на возилу који дају, односно одбијају светлост видљиву учесницима у саобраћају у бојама које нису предвиђене прописима о условима које морају да испуњавају возила у саобраћају на путу: |
|
|
|
|
а)
|
је дозвољено само ако ти уређаји на предњој страни возила не дају, односно одбијају светлост црвене боје, а на задњој страни не дају, односно одбијају светлост беле боје, |
|
б)
|
није дозвољено, |
|
в)
|
је дозвољено само ако ти уређаји не ометају остале учеснике у саобраћају. |
|
|
75. |
Светлосни и светлосно сигнални уређаји, постављени на предњој страни моторног и прикључног возила, не могу бити изведени тако да дају светлост: |
|
|
|
|
а)
|
црвене боје видљиву са предње стране возила, осим у случајевима предвиђеним прописима о условима које морају да испуњавају возила у саобраћају на путу, |
|
б)
|
жуте боје видљиву са предње стране возила, |
|
в)
|
беле боје видљиву са предње стране возила, осим у случајевима предвиђеним прописима о условима које морају да испуњавају возила у саобраћају на путу. |
|
|
76. |
Светлосни и светлосно сигнални уређаји, постављени на задњој страни моторног и прикључног возила не могу бити изведени тако да дају светлост: |
|
|
|
|
а)
|
беле боје видљиву са задње стране возила, осим у случајевима предвиђеним прописима о условима које морају да испуњавају возила у саобраћају на путу, |
|
б)
|
жуте боје видљиву са задње стране возила, |
|
в)
|
црвене боје видљиву са задње стране возила. |
|
|
77. |
Истоветни светлосни и светлосно сигнални уређаји који су удвојени на моторном возилу на три или више точкова: |
|
|
|
|
а)
|
не морају бити исте величине и боје и дејствовати уједначеним светлосним интензитетом, |
|
б)
|
морају бити исте величине и боје, а не морају дејствовати уједначеним светлосним интензитетом, |
|
в)
|
морају бити исте величине и боје и дејствовати уједначеним светлосним интензитетом. |
|
|
78. |
Под уређајима за осветљавање пута на моторним возилима, од набројаних, подразумевају се: |
|
(Заокружити три тачна одговора) |
|
|
а)
|
задње светло за маглу, |
|
б)
|
светла за маглу, |
|
в)
|
габаритна светла, |
|
г)
|
катадиоптери, |
|
д)
|
главни фарови, |
|
e)
|
светла за вожњу уназад. |
|
|
79. |
Под уређајима за осветљавање пута на моторним возилима, од набројаног, подразумевају се: |
|
(Заокружити три тачна одговора) |
|
|
а)
|
задње светло за маглу, |
|
б)
|
дневно светло, |
|
в)
|
габаритна светла, |
|
г)
|
покретни фар (рефлектор), |
|
д)
|
катадиоптери, |
|
e)
|
фарови и светла за осветљавање места на коме се изводе радови. |
|
|
80. |
На моторним возилима на четири или више точкова и на моторним возилима на три точка која су шира од 1,3 m главни фарови морају бити уграђени и изведени: |
|
|
|
|
а)
|
само као четири главна фара, од којих су најмање два за кратко светло, |
|
б)
|
два или четири главна фара, од којих су два за кратко светло, |
|
в)
|
само као два главна фара, која могу имати дуго и кратко светло или само кратко светло. |
|
|